Frequently Asked Questions (FAQ)
· Werkwijze verhuur
o Aanvraagformulier via de website
o Bevestiging van de reservering per mail
o Wij bellen ongeveer 1 week van tevoren voor een afspraak voor de montage.
o Montage verzorgd door ons, zie ook ‘procedure poort’ en de huur + borg wordt contant betaald.
o U belt wanneer u weer terug bent van vakantie om een afspraak te maken voor het retourneren van de spullen.
§ In drukkere periodes kan het zijn dat we bij de montage al een afspraak maken voor het retourneren van de spullen.
o U krijgt uw borg retour.
· Hoeveel borg moet ik betalen
o 100 euro voor de dakkoffer
o 50 euro voor de dakdragers
o Nooit meer dan 150 euro wanneer u meerdere artikelen huurt
· Kosten bij schade
Schade door diefstal kunt u verhalen op uw reisverzekering, schade in het verkeer kunt u opgeven aan uw autoverzekering.
Indien mogelijk verrekenen wij de schade met uw borg, wanneer dit ontoereikend is sturen wij u een aanvullende schadefactuur.
Let u vooral op bij parkeergarages, daar worden de meeste schades veroorzaakt.
o Sleutel kwijt 10 euro vervangingskosten
o Schade aan dakkoffer
§ Licht krasje, doen wij niet moeilijk over. Bij normaal gebruik kan er een krasje op de dakkoffer komen.
§ Voelbare kras 25% nieuwwaarde
§ Scheuren tot 8 cm, 50% van nieuwwaarde
§ Grotere scheuren 80% van de nieuwwaarde
o Fietsendragers
§ Onderdelen kwijt of kapot, vervangingswaarde
· Aanbetaling en annuleren
o Bij langere huurperiodes of wanneer wij artikelen moeten aanschaffen om de verhuur mogelijk te maken kan het zijn dat wij om een aanbetaling vragen.
§ Mocht u na de reservering en aanbetaling toch besluiten om te annuleren dan rekenen wij de aanbetaling om de gemaakte kosten te dekken.
§ Indien u met een zwaarwegende reden moet annuleren dan kunt u de aanbetaling opgeven aan uw annuleringsverzekering als u deze heeft.
· Schoonmaken dakkoffer en dakdragers
o In tegenstelling tot onze grotere concurrenten rekenen wij geen extra kosten voor het schoonmaken van de dakkoffers en/of dakdragers.