Frequently Asked Questions (FAQ)

·         Werkwijze verhuur

o   Aanvraagformulier via de website

o   Bevestiging van de reservering per mail

o   Wij bellen ongeveer 1 week van tevoren voor een afspraak voor de montage.

o   Montage verzorgd door ons, zie ook ‘procedure poort’ en de huur + borg wordt contant betaald.

o   U belt wanneer u weer terug bent van vakantie om een afspraak te maken voor het retourneren van de spullen.

§  In drukkere periodes kan het zijn dat we bij de montage al een afspraak maken voor het retourneren van de spullen.

o   U krijgt uw borg retour.

·         Hoeveel borg moet ik betalen

o   100 euro voor de dakkoffer

o   50 euro voor de dakdragers

o   Nooit meer dan 150 euro wanneer u meerdere artikelen huurt

·         Kosten bij schade

Schade door diefstal kunt u verhalen op uw reisverzekering, schade in het verkeer kunt u opgeven aan uw autoverzekering.

Indien mogelijk verrekenen wij de schade met uw borg, wanneer dit ontoereikend is sturen wij u een aanvullende schadefactuur.

Let u vooral op bij parkeergarages, daar worden de meeste schades veroorzaakt.

o   Sleutel kwijt 10 euro vervangingskosten

o   Schade aan dakkoffer

§  Licht krasje, doen wij niet moeilijk over. Bij normaal gebruik kan er een krasje op de dakkoffer komen.

§  Voelbare kras 25% nieuwwaarde

§  Scheuren tot 8 cm, 50% van nieuwwaarde

§  Grotere scheuren 80% van de nieuwwaarde

o   Fietsendragers

§  Onderdelen kwijt of kapot, vervangingswaarde

·         Aanbetaling en annuleren

o   Bij langere huurperiodes of wanneer wij artikelen moeten aanschaffen om de verhuur mogelijk te maken kan het zijn dat wij om een aanbetaling vragen.

§  Mocht u na de reservering en aanbetaling toch besluiten om te annuleren dan rekenen wij de aanbetaling om de gemaakte kosten te dekken.

§  Indien u met een zwaarwegende reden moet annuleren dan kunt u de aanbetaling opgeven aan uw annuleringsverzekering als u deze heeft.

·         Schoonmaken dakkoffer en dakdragers 

o   In tegenstelling tot onze grotere concurrenten rekenen wij geen extra kosten voor het schoonmaken van de dakkoffers en/of dakdragers.